15 dic 2020

El Reñubeiru

El Reñubeiru o reñuberu ye un personax que cuasi siempres ta enfurruñau, yia un  nublón prietu que asemeya la forma d´un mostru xigantescu, ye comu Júpiter Tonante, manexa cuna diestra un feixe centellas y na chova cheva un ballicu cunu pedraz…………..Corre la torvisca, el cielu ta encapillau, xibra´l vientu nas esquinas, cuelase la cirria pur embaxu las puertas y las resquiezas las paredes; Las campanas tocan a rebatu  y diz nel sou són; “Ten-te nnube ten-te tu..”Descrición tomada del llibru  de Caitanu Bardón.

Reñubeiru, Rennuberu, Renobero o Nubeiru (- dependiendo de la comarca-) Es el nombre de un ser de la Mitoloxía Llionesa. Generalmente maléfico, pues maneja las temidas tormentas. Tiene aspecto de viejo, cabalga sobre los “nublones” y lanza el “pedraz y la centella”. De mal genio y pocos amigos, cuando alguien se enfada mucho se suele decir en León: “Pusose como un Reñubeiru”.

Más información en el libro: “La Piedra Celeste, Creencias populares leonesas” de F.J. Rua y M.E. Rubio (Breviarios de la Calle del Pez)


Curso de Llionés basicu

👇👇👇

https://raigame.blogspot.com/p/curso-de-leones-basico.html


No hay comentarios: