7 nov 2017

NA NUESA LLINGUA: Llionés. De Senabria a El Rebollal.

Dos importantes noticias para visibilizar el problema de nuestra hasta ahora denostada y vilipendiada lengua por parte de las autoridades políticas e incluso académicas. 
    Por fin después de tantos años de inacción, los medios de comunicación leoneses parecen que dejan de ponerse de lado, y comienza a prestigiar "la nuesa llingua".

Esperemos que esto sirva para que la Junta de Castilla y León, después de tanto agravio comparativo, comience a dedicar al menos, el mismo presupuesto para promocionar el Llionés en Llión, como el que dedica a la promoción del Gallego en nuestra tierra.

a) "El miércoles, 1 de noviembre, con el documental Llionés, de Senebria a El Rebollal, una producción de Radio Televisión Castilla y León y RICI Comunicación & Promoción. El estreno de esta producción audiovisual llega acompañado de cinco capítulos breves que se emitirán del 6 al 10 de noviembre a las 20:20, divididos por temáticas

Un documental, cuyo objetivo es difundir y poner en valor esta lengua de un modo ameno y atractivo, que ha recibido muy buenas críticas y una gran repercusión.

En esta ocasión, poniendo el acento en las comarcas zamoranas y salmantinas "

b) "El domingu vinienti, Noviembre y 5, 2017, nel Magazine de la 8 de Llión TV, qu'escomencipia a las 21,00 houras, entamaremos una seición selmanal que se chamará "Na Nuesa Llingua".
N'eilla falaremos sobru la llingua llïonesa, adeprenderemos tres ou cuatru pallabras, una frax y tamién daremos dalguna pincelada curiosa sobru la nuesa hestoria.
La programa tará tamién na canal de YouTube de la 8 de Llión "


Entrevista Associación L'Alderique
en la TV de León
NUEVA SECCIÓN:
 "NA NUESA LLINGUA" con ALICIA VALMASEDA


:::::::::::::::::::::::::
"Llionés, de Senabria a El Rebollal"
El pasado miércoles  día 1 de Noviembre, se emitió un documental llamado; "Llionés. De Senabria a El Rebollal", realizado por RICI Comunicación & Promoción en RTVCL, en él que se muestra la Llïngua Llïonesa en las comarcas de Zamora y Salamanca, donde aun se conservan diferentes variantes de nuestro idioma.
 Siendo este la continuación del anteriormente emitido llamado: "Llionés, la llingua llionesa".( https://www.youtube.com/watch?v=S5qO311K7_Q&t=417s )

Pero dejemos mejor la explicación a este salmantino, en la variante de El Rebollal:

Estrenáu el doumental alreol de la lengua leonesa con El Rebollal comu protagonista
Esti miércolis, 1 de Noviembri, ena 7 de la telivisión de C. y León s'estrenó el segundu documental alreol de la lengua leonesa. N'esta segunda parti, llamá "Llionés. De Senabria a El Rebollal",  la nuestra comarca y la nuestra palra d'El Rebollal han síu protagonistas.

Asina, además de la comarca zamorana de Senabria, la comarca d'El Rebollal ha síu una parti emportanti en drentru el documental, parandu enos pueblus de Robrea y Peñaparda.

Pa tóa la genti que no pudu velu en vivu, aquí vos deju el enlaci con el documental:

Llionés. De Senabria a El Rebollal

Éxitoso estreno del documental Llionés, de Senabria a El Rebollal
http://zamoranews.com/cultura-zamora/item/31190-exitoso-estreno-del-documental-lliones-de-senabria-a-el-rebollal


1 comentario:

solangrey dijo...

Que paciencia tien Alicia, la virxen!! A mina prestame ver la urz brotada ou frorecía nos ñuesos montes, pero sentame a ver cumo brota... nun yía nada divertido. Anda que nun hai frases en lliones pa escoyer una con bablismos y qu'encima nun tien significau nengunu.