23 ago 2014

VII ancontro Blogueiros de l Praino


Lhengua i Cultura
El pasado sábado 16 de agosto tuvo lugar en la Tierra de Miranda portuguesa un encuentro sobre la Llingua Llïonesa que reunió a falantes de todo el dominio lingüístico (Leonés-Mirandés-Asturiano). Se celebró en Cicuiru, un pueblo en cuyas calles todavía es posible escuchar el mirandés, el único dialecto del asturleonés reconocida oficialmente en el país vecino como la única lengua diferente del portugués. El encuentro se enmarcó en el VII Ancontro Blogueiros de l Praino, sobre blogueros y escritores de la región que en esta ocasión llevó el subtítulo «Lhengua i Cultura».

"La lhéngua Mirandesa ye ua lhéngua remanse falada an Pertual, ne ls cunceilhos de Miranda de l Douro (30 poboaçones) i de Bumioso (3 poboaçones), ne l çtrito de Bergáncia, nun spácio que ten pouco mais de 500 km² i alredror de 7000 falantes. Ye ua region ancostada a la Spanha, subretodo la porbíncias de Çamora i Salamanca.

La lhéngua mirandesa ten ua fonologie, morfologie i sintaxe çtinta de l pertués, zde la formaçon de Pertual (seclo XII). Ten las sues raízes ne l lhatin falado ne l norte de la Península Eibérica (l Pertués zambolbiu-se ne l noroeste). L Mirandés ye un decendente de l antigo lhionés falado ne l norte de la Eibéria, ne l Reino de Lhion, i ten alguas aparecenças cun l lhionés i sturiano modernos. Inda assi, estas lhénguas de l território spanhol nun afetórun l mirandés, que cunserba amportantes defrenças lhenguísticas de l Pertués i de l spanhol. L mirandés cumparte ua grande bariadade de palabras cun regionalismos de l pertués"

Las actividades comenzaron por la mañana, con un recorrido por Cicuiru encabezado por Thierry Alves y Alcides Meirinhos y que contó con la presentación a los asistentes del pendón del pueblo, recientemente recuperado, y que es de tipología netamente leonesa, con la única diferencia de contar con tres farpas, en lugar de dos como es habitual en nuestra tierra.

 Alcides, responsable de Patrimonio de la Asociación Lhengua i Cultura Mirandesas, mostró fotos de varios pendones más de la Tierra de Miranda que dicha Asociación está comenzando a recuperar y que hasta ahora yacían en el olvido.

Purqui’que tenémus un pendon an Cicuiru ?
http://cicuiro.blogspot.fr/p/al-pendon-y-la-pendoneta-de-cicuiru.html
Pendón de Cicuiru. Miranda de l Douro. Portugal

Más Información:
http://cicuiro.blogspot.com.es/
http://www.ileon.com/cultura/042955/vii-ancontro-blogueiros-de-l-praino-un-ya-tradicional-encuentro-de-blogueros-y-escritores-de-la-region

2 comentarios:

Alcides dijo...

Estamos a intentar recuperar al menos más una media docena. Quatro estan en plenas condiciones de desfile.
https://www.facebook.com/alcides.meirinhos/media_set?set=a.10202520793729135.1073741835.1474243976&type=1
Abrazo

RAIGAÑU dijo...

¡EXCELENTE NOTICIA! Estamos impacientes por poder admirar esas magnificas "telas" que tanto significan para nuestros pueblos. ¡Um abraço e incentivar companheiros!