25 abr 2018

‘Llión máxicu’

"Personajes tan pícaros y traviesos como los trasgos, criaturas tan inquientantes y misteriosas como las mouras, figuras tan poderosas como los reñubreiros o renuberos, o tan entrañables y generosas como la vieja del monte pueblan un nuevo libro que sale a la venta este viernes y cuyo objetivo es dar a conocer, especialmente entre los más jóvenes, una serie de antiquísimas leyendas leonesas y su estrecha relación con la lengua romance de estas tierras. Su nombre es Llión máxicu, lo edita la asociación cultural Faceira y es bilingüe en leonés y castellano. Del texto se encarga un gran experto en mitología y tradición oral, Nicolás Bartolomé Pérez, y de las muy sugestivas ilustraciones, el joven y emergente ilustrador, también leonés, Ricardo Escobar Espiniella."
E. GANCEDO | LEÓN
23/04/2018
http://www.diariodeleon.es/noticias/cultura/un-pasaporte-saludar-a-gente-magica-leon_1243608.html
Ricardo Escobar Espiniella
El libro ‘Llión máxicu’ se dará a conocer este viernes 27 de abril, a las 20.00 horas, en la biblioteca pública de la ciudad de León (calle Santa Nonia 5), día en que también llegará a las librerías. En las ilustraciones que acompañan este reportaje, una pequeña parte de las que pueden verse en el volumen, aparecen, de izquierda a derecha y de arriba abajo, el diañu, la vieja del monte o vieya’l monte, el reñubreiru, reñuberu o renobero, la moura y el trasgu, con una reproducción de la portada de la obra. La ilustraciones «evidencian la hermosura de nuestros mitos, así como su potencial cultural y artístico en campos como la literatura o las artes plásticas», destacaron desde la asociación cultural Faceira.

FACEIRA PUBLICA’L LLIBRU LLIÓN MÁXICU. PEQUEÑA MITOLOXÍA LLIONESA
Llión Máxicu. Pequeña mitoloxía llionesa ye’l primer volume d’un proyectu que quier divulgar la mitoloxía llionesa entre la mocedá. La obra, de la que son autores Ricardo Escobar Espiniella (ilustraciones) y Nicolás Bartolomé Pérez (textu), dedica cada capítulu a dalguna de las principales criaturas fantásticas del Reinu de Llión y a las liendas populares que caracterizan a estos seres que conforman la rica tradición mitolóxica del puebru llionés.
 Llión Máxicu preséntase n’edición bilingüe llionés – castellano y cuenta con unas extraordinarias ilustraciones qu’evidencian la formosura de los nuesos mitos, asina cumo’l sou potencial cultural y artísticu.

La sua presentación será’l próximu día 27 d’abril na Biblioteca Pública de la ciudá de Llión (c/ Santa Nonia 5) a las 20:00 horas.

El llibru estará disponible na presentación y nas llibrerias de LLión capital dende’l 27 d’Abril.
Ricardo Escobar Espiniella

No hay comentarios: